Päätin jatkaa Orangen asiakkaana, vaikka heillä onkin aika tyly politiikka: vanhoja asiakkaita ei paljon hemmotella, tosin miehän olinkin vain kälyinen prepaid-asiakas eli en kovinkaan kiinnostava pikkulatauksineni. Kyseisen operaattorin nettisivuilta löysin juuriitselleni sopivan paketin, jonka hinta ei kuukaudessa paljoa kukkaroa kevennä. Kaiken lisäksi netistä tilatessa pakettiin sai 3 euron kuukausialennuksen valitsemani 24 kk:n sopimuksen ajaksi. Yritin vaihtaa suoraan prepaid-asiakkaasta sopimusasiakkaaksi, jotta olisin voinut säilyttää vanhan numeroni, mutta silloin en olisi saanut mitään alennusta. Kulta soitti Orangelle, jonka call center on delokalisoitu jonnekin huitsin Pohjois-Afrikkaan ja joutui itse kertomaan arvon asiakaspalvelijalle heidän hinnastostaan sun muista, kun puhelimen toisessa päässä ei a) ymmärretty / haluttu ymmärtää ja b) tiedetty mitään saman operaattorin nettisivujen tarjouksista jne. Joka tapauksessa tuli selväksi, että vanhaa asiakasta ei suosita mitenkään, vaikka Orangelta kyllä soittivat miulle kaksi kertaa perään ja yrittivät tarjota yhtä kuukautta ilmaiseksi. Se olisi kuitenkain ollut vain puolet nettitarjouksen tuomasta säästöstä ja kun tässä pian ollaan vyötä kiristämässä ihan tosissaan, niin tarkoitus oli tarttua parhaimpaan mahdolliseen tarjoukseen. Muitakin operaattoreita veratilin, mutta silti Orangen tarjous oli edullisin.
Kaiken lisäksi sain eurolla Aikas hienon puhelimen! Velipoikakin oli jo ehtinyt kehua Nokian E71:ä ja sellainen miulle nyt sitten tulee.

Onhan siinä vähän liikaa turhia ominaisuuksia miun vaatimattomaan käyttöön, mutta kiva tuolla on twiitata. :)
Tämä päätös oli miulle suuri asia. Älkääkä naurako! Nyt tunnen itseni entistä enmmän tämän maan asukkaaksi enkä vain kahden maan välillä haahuilijaksi. On miulla edelleen Kolumbuksen liittymä, mutta se on vain Suomen reissuja varten, kun noitten ranskalaisten liittymien käyttö maksaa niin paljon ulkomailla. (Vanha prepaid toimii edelleen eli siihen voi miulle soittaa ennen kuin saan kaikille läheisilleni ilmoitettua uuden numeron.)
Onkin kumma, että vanhasta asiakkaasta ei haluta pitää kiinni.
VastaaPoistaSveitsissäkin kannattaa vaihtaa liittymää aina sopimuksen minimiajan tullessa päätökseen.
Vanhalle asiakkaalle tarjotaan suppeasta valikoimasta ja uusi asiakas saa valita minkä vaan.
Odotankin jo, että päästään vuoden loppuun, niin saan uuden sopimuksen ja uuden kännyn. :-P
en minäkään ymmärrä täkäläisiä operaattoreita. kaiken lisäksi orange ei oikein toimi kotonani. joten odottelen niitä tosi halpoja operaattoreita (free tai muuta) vaihtaakseni halvempaan.
VastaaPoistaAnne - Olin todella yllättynyt moisesta politiikasta, mutta miulle tärkeintä on halvat hinnat ja rajaton määrä tekstareita. En tykkää puhua puhelimessa. Ja tuosta puhelimesta on miulle iloa vuosikausiksi! :)
VastaaPoistaAirelle - Suomessa tääkin asia toimii paremmin. Mutta oon nyt ihan tyytyväinen. :)
Toivotaan että sun puhelin ei ole "maanantaimalli" niinkun mun. Se meni huoltoon jo ekan 6 kk sisällä, joutuivat vaihtaan kaikenlaista. En ikinä olis ite tuollasta nokialaista ostanu, mutta kun on firman puhelin ja muuta kuin nokialaisia ei ollut tarjolla :(
VastaaPoistaMutta onhan se ihan kivan ohut, ja sillä pääsee tosi kivasti 3G:llä naamakirjaankin!
Monsteri - Hui, toivotaan ettei oo! Mie nimittäin rakastan miun uutta puhelinta! <3 Vaikka se onkin aivan liian business man like meikä läisen tarpeisiin, mutta ohut, kevyt, tyylikäs, sitä on kiva räplätä, se on TODELLA helppokäyttöinen jne. :)
VastaaPoista